Pred objednaním bicyklov, ktorých dostupnosť nie je udávaná "IHNEĎ K ODBERU", ale "NA OBJEDNÁVKU" je NUTNÉ sa VOPRED informovať o reálnej dostupnosti MAILOM na info@trekbikesbb.sk -LINK NA MODEL, VEĽKOSŤ A VAŠE TEL.ČÍSLO. Ďakujeme za pochopenie. 

Obvyklé otázky kladené zákazníkmi. (Túto sekciu doplňujeme priebežne) 

 Po prvé a najdôležitejšie: nemáte skúsenosti s bicyklom, s jeho výberom, výberom doplnkov, nastavením atď? Navštívte nás OSOBNE pred nákupom, radi vám vysvetlíme všetky dôležité aspekty

1.Brzdový kotúč šúcha o platničky. 

Vzdialenosť medzi brzdovým kotúčom a platničkami je rádovo v desatinách mm, jeho hrúbka asi 2mm. Je bežné a normálne, že v niektorej polohe sa kotúč dotkne platničky, a vydáva zvuk. Táto vlastnosť je pochopiteľne obvykle výraznejšia u väčších kotúčov. Nejedná sa o závadu, je to bežná prevádzková vlastnosť kotúčovej brzdy. (Pri servise vždy mechanik brzdu nastavuje, ale túto vlastnosť nie je možné úplne eliminovať). Áno, niektoré brzdy niekedy zvuk nevydávajú, je to však skôr náhoda. 

Pokiaľ na Vašom biku, ktorý ste si práve od nás doviezli autom domov (alebo Vám prišiel už aj nastavený špedičnou službou) mechanicky ovládaná brzda blokuje koleso, skontrolujte, či pri transporte nevyskočil bowden z niektorej koncovky alebo vodítka a následne napol lanko.

2.Brzda pri brzdení vydáva zvuky.

Áno, každá brzda, V-čková a obzvlášť kotúčová vydáva zvuky. Nejedná sa o vadu, ale o prevádzkovú vlastnosť. Obvykle tento jav nastáva po zabehnutí brzdy. Treba hlavne skontrolovať, či nesúvisí so znečistením brzdového kotúča napríklad mazivom na reťaz, brzdovou kvapalinou či nevhodným čistiacim prostriedkom na bicykel (hrubá chyba obsluhy). Pri servise upozornite na tento jav mechanika, brzdu skontroluje. Áno, niektoré brzdy niekedy zvuk nevydávajú, je to skutočne skôr o náhode. Áno, niekdy začne brzda vydávať zvuky až časom, je to normálne. Áno, Vášmu kamarátovi brzda momentálne zvuky nevydáva, možno bude vydávať zajtra... Merítkom je výlučne FUNKČNOSŤ brzdy.

Tiež je normálne, ak bicykel stojí na mieste, držíte brzdu a kývate s bicyklom dopredu/dozadu (čo nie je normálny prevádzkový stav)-brzda vydáva pukavý zvuk. Platničky sa pohybujú v prasiatku a vydávajú zvuk.

3.Zadná brzda je zničená, predná takmer nedotknutá. 

Najdôležitejšia na bicykli, aute či motorke je PREDNÁ brzda, preto je vždy väčšia čo dokonca dvojitá. NESMIETE brzdiť len zadnou brzdou, pretože ju kompletne zničíte aj na pár kilometroch-platničky aj kotúč! Nie je dimenzovaná na ubrzdenie celého bicykla. Typickým znakom je zhnednutie až zmodrenie brzdového kotúča. Na podobné zničenie/vyžíhanie a zvlnenie kotúča sa záruka NEVZŤAHUJE! Povery o škodlivosti brzdenia prednou brzdou ignorujte. Samozrejme je nutné ju používať s citom (riziko prevrhnutia), ale bez nej budete ničiť zadnú brzdu stále znovu a znovu.

4.Brzda "tvrdne" alebo mäkne

Tvrdnutie: Jav spojený vo väčšine prípadov s pohlcovaním vody hygroskopickou brzdovou kvapalinou DOT, obzvlášť u bŕzd AVID. Postupným pohlcovaním vzdušnej vlhkosti brzdová kvapalina naberá na objeme v uzavretom objeme brzdového systému bicykla (na rozdiel od auta, kde je expanzná nádobka otvorená). Následkom je postupné vysúvanie brzdových piestikov a teda aj platničiek bližšie ku kotúču. Postupne dojde až k zablokovaniu kotúča. Jav sa obzvlášť prejavuje u bikov, ktoré dlhšie nejazdia (piestiky sa približujú, ale platničky sa jazdou neopotrebovávajú). Riešením je pravidelný servis bŕzd spojený s výmenou brzdovej kvapaliny. V prípade, že nechcete pričasto servisovať, voľte brzdy plnený minerálnym olejom (napríklad Shimano).

Mäknutie: brzdu preťažujete, chcete od nej viac, ako zvláda. Kombinácia Vašej hmotnosti, charakteru trate a vonkajšej teploty je mimo technické limity Vašich bŕzd. Zastavte, nechajte brzdy prirodzene vychladnúť (žiadne polievanie), a následne pokračujte.

5.Bicykel po prvých jazdách prestáva správne radiť.

Každý bicykel musí byť pred uvedením do prevádzky odborne zložený a nastavený. Táto služba je buď súčasťou dodávky, viď tabuľka, alebo si ju zákazník dopláca vo forme služby Skompletovanie a nastavenie bicykla. Následne je nutné absolvovať prvú záručnú kontrolu podľa podmienok v záručnom liste (typicky po 50-100km, najneskôr však do dvoch týždňov od predaja), pri ktorej budú znovu všetky diely dotiahnuté a nastavené.Tvrdenie predajcu, že bicykel nastavuje tak dobre, že záručná kontrola nie je potrebná, je len rozprávkou. 

6.Po vybratí kolesa z vidlice a jeho opätovnom vložení koleso nesedí presne.

Pootočte osku (nie rýchloupinák) kolesa o cca 20 stupňov, koleso pritiahnite a skontrolujte jeho polohu. Toto opakujte dovtedy, kým nie ste s výsledkom spokojný. Koleso pri vyskladnení bicykla z našej predajne vždy sedí presne. Pokiaľ nechcete toto nastavenie absolvovať po každom vybratí kolesa, nevyberajte ho zbytočne, napríklad kvôli zjednodušeniu transportu.

Generálnym riešením sú najvyššie modely kolies, s pevnou osou, ktoré majú perfektne opracované dosadacie plochy na vidlicu. Zmierte sa však s investíciou rádove 500.-EUR a viac za kolesá, plus 500.- a viac za vidlicu (odhad) 

7.Bicykel vydáva rôzne zvuky.

Je to bežné a individuálne u rôznych bicyklov. Kritériom je v tomto prípade funkčnosť daného dielu. Zvlášť v tejto súvislosti upozorňujeme na prípadné "vytopenie" bicykla" - jeho vystavenie dažďu, blatu, či-akisto omylom  -prúdu tlakovej vody (obľúbená wapka). Keďže voda vnikla do všetkých mechanizmov, následkom je nevyhnutné rozobratie bicykla na jednotlivé diely, odstránenie vody, ich vysušenie a namazanie či nakonzervovanie, čo predstavuje niekoľko hodín práce mechanika, a podstatnú čiastku z vašej peňaženky...

Najčastejšia sťažnosť "niečo puká v strede" pri zábere-áno, puká, skoro na každom bicykli, je to stroj a preto vydáva zvuky.

8.Koleso má "osmičku". 

Dôkladne sa pozrite, či hádže koleso, alebo plášť. Koleso sa dá vycentrovať veľmi presne, norma pripúšťa asi 1,5mm, ale my centrujeme kolesá tak, že voľným okom je rozkmit takmer neviditeľný. Sledujte líniu okraja ráfika, nie plášť!

Naopak, každý plášť, obzvlášť horský, vždy rozkmit má, môže sa jednať aj o niekoľko milimetrov. Je to bežná prevádzková vlastnosť, ktorá u horského, detského či crossového bicykla nie je nijako na závadu. Áno, plášť Vášho kamaráta plášť rozkmit nemá, možno bude mať zajtra...

9.Plášť za niekoľko dní sfúkne.

Máte v plášti drobné poškodenie, pravdepodobne tŕň, ktorý ani nie je viditeľný voľným okom. Demontujte plášť a skontrolujte jeho vnútornú stranu bruškami prstov.

10.Niekoľko defektov po sebe.

V prípade, že ste skontrolovali vnútro plášťa a odstránili prípadný cudzí predmet, skontrolovali vnútro ráfika a velovložku a všetko je v poriadku, máte skrátka smolu, jazda na bicykli proste defekty prináša. Na veci nič nemení, ak ste predtým mali šťastie a defekty Vás obchádzali.

11.Veľký prevodník zachytáva pri záťaži o presmýkač.

Na trhu je široký sortiment kľúk v cenovom rozpätí od cca 15 do niekoľko sto eur. Môžu byť plné oceľové, odlievané Al, kované za studena z Al zliatiny, prípadne kované za studena z dvoch polovíc, následne zvarené (ostávajú duté), carbonové atď. Tiež stredová osa môže byť na venčekoch s klinkami, so štvorhranom, zapúzdrená, s mnohostenom, dutá s extra veľkým priemerom a ložiskami vysunutými mimo rám pre ďalšie zväčšenie ich rozteče.Všetky tieto vylepšenia (bez ohľadu na ich obchodný názov) smerujú ku zvýšeniu tuhosti a odolnosť voči priehybu celých kľúk v ráme. Pri prijateľnej hmotnosti sa však vždy jedná o určitý kompromis.

Je preto bežné, že pri zaradení veľká píla vpredu-najmenší pastorok vzadu (kombinácia sa radí pri maximálnej rýchlosti) a silnom "nástupe" do pedálov sa reťaz na veľkom prevodníku dotkne presmykača. Nejedná sa o závadu, je to bežná prevádzková vlastnosť. (Pri servise vždy mechanik presmykač nastavuje, ale túto vlastnosť nie je možné úplne eliminovať).

Pre predstavu- postavte sa zboku k biku, zabrzdite ho, mierne ho nakloňte od seba, položte nohu na pedál v dolnej úvrati a opatrne zatlačte. Aj u špičkového biku vidíte jasný priehyb kľúk o niekoľko milimetrov.

 12.Vidlica vám nezamyká "natvrdo", ale kamarátovi áno.

Znamená to, že kamarát má lacnú vidlicu s mechanickým lockoutom, a vy kvalitnú s hydraulickým. Iba najlacnejšie vidlice po uzamknutí takmer nemajú pohyb. Každá lepšia vidlica je vybavená systémom (napr. Motion Control od RS), ktorý umožňuje určitý pohyb (uzatvára sa len prietok tlmiaceho oleja) a v prípade silnejšieho nárazu umožňuje vidlici prepruženie. Toto je správne riešenie.

 13.Vaša vidlica ide "inak", ako kamarátova.

Áno, na trhu sú vidlice v cenovom rozpätí od cca 20 do vyše 1000.-EUR. Podľa toho sa samozrejme vidlica správa, váži, je/alebo  nie je servisovateľná, od toho sa odvíja jej životnosť. Bežné chyby:

-vidlica má diaľkový lockout, preto je to "dobrá vidlica". V skutočnosti prítomnosť lockoutu, či diaľkového lockoutu nič nehovorí o kvalite vidlice, aj špičkové vidlice od FOXu v cene cca 700.-EUR diaľkový lock nemajú.

-vidlica zamyká natvrdo, to je fajn. V skutočnosti to znamená lacné, mechanické riešenie, ktoré je na škodu veci.

14.Vidlica (či bicykel) pre jazdca s vyššou hmotnosťou

by mala byť vždy kvalitná vzduchová, umožňujúca nastavením tlaku špeciálnou pumpou prispôsobiť ju hmotnosti jazdca. Je nutné si uvedomiť, že práve vidlica je limitujúcim faktorom kvality bicykla (nie to, či je vzadu prehadzovač XT, čo je obvyklý marketingový ťah)...A preto je ilúziou, že pre jazdca hmotnosti cez 100kg stačí bicykel za 500.-.

 15."Neposlali ste mi doklady k tovaru"

po skúsenostiach so sťažnosťami zákazníkov, ktorí tvrdili, že nedostali od nás doklady k tovaru, vždy lepíme priesvitný obal (s faktúrou, záručným listom, vytlačenými obchodnými podmienkami a postupom pri uplatnení reklamácie) na najviditeľnejšie miesto, na vrchnú stranu škatule bicykla. Na ňom je nalepený štítok s EAN kódom prepravy UPS. Tým je zabezpečené, že pokiaľ tovar dorazil k zákazníkovi, na 100% k nemu dorazili aj všetky doklady (a teda treba pohľadať doma, alebo v kontajneri, kde je vyhodený obal bicykla aj s dokladmi :) ). V prípade tvrdenia, že doklady nedorazili, trváme na zaslaní fotografie hornej časti kartónu s prepravným štítkom (čo nemôže byť problém, ak doklady neskončili v koši).

16.Vážny servis pohonného mechanizmu elektrobicykla

V prípade vážneho servisného zásahu do pohonného mechanizmu elektrobicykla je tento oprávnený vykonávať výlučne výrobca. V takomto prípade je bike posielaný do autorizovaného servisu. Opravu prevádzajú výlučne ich servisní technici. Zákazník skladá dopredu zálohu v predpokladanej výške opravy a následne prepláca celú cenu opravy + dopravné a balné našej spoločnosti.

17.Počas Pay platby zákazník nedotiahne transakciu do konca

V prípade, že transakcia-okamžitá platba cez TatraPay alebo CardPay nie je zákazníkom dotiahnutá do konca, nie je možné sa ku nej z bezpečnostných dôvodov "vrátiť" neskôr. Jedná sa o okamžitú platbu. Ak neprebehla, kontaktujte nás prosím, buď zrušíme objednávku a nahrá sa do systému opäť, alebo prostriedky prevediete klasickým prevodom medzi účtami resp. vložením na náš účet.

18.Reťaz "strieľa", preskakuje po zuboch prevodníkov, alebo sa na ne namotáva

Životnosť značkovej reťaze je max.1000-1500km. Záleží od jej kvality, hmotnosti a teda sile jazdca, štýlu jazdy (napríklad typické jazdenie nezmyselne ťažkých prevodov u amatérskych jazdcov) a podmienok v ktorých je prevádzkovaná. Po jej vyťahaní (meria sa špeciálnym prípravkom) je nevyhnutná jej včasná výmena. Zanedbanie tejto povinnosti vedie k deformácii zubov na prevodníku aj kazete. Následne pri vložení novej reťaze táto nesadne do poškodených prevodníkov a má tendenciu pri zábere zo zubov vyskočiť alebo sa na ne namotávať. V takomto prípade je nutné vymeniť aj všetky opotrebené prevodníky. Treba si uvedomiť, že zatiaľ čo vyťahanie reťaze sa dá pomerne presne zmerať, vyťahanie prevodníkov nie je možné exaktne stanoviť a niekedy sa prejaví až pri jazde s novou reťazou.

 19.Na detskom bicykli s prehadzovačkou "zhadzuje reťaz"

Vzdialenosť osi stredového zloženia od osi zadného kolesa je u detského, obzvlášť 20" bicykla výrazne menšia, ako u dospelého. Reťaz nie je na to nikdy dostatočne flexibilná. Preto pri prudkom trhnutí kľukami dozadu môže pri niektorých prevodoch dôjsť ku zhodeniu reťaze z prevodníkov. Nejedná sa o závadu, je to bežná prevádzková vlastnosť detského bicykla. Riešenie neexistuje, vysvetlite dieťaťu, že trhnutie reťazou dozadu ju spoľahlivo zhodí. V extrémnom prípade sa niekedy osvedčuje namontovať presmykač (bez jeho ovládania) a zablokovať ho nastavovacími skrutkami vo vhodnej polohe.

 20."Na stránke neudávate hmotnosť bicykla"

Poskytujeme údaje, ktoré nám poskytol výrobca v okamihu prezentácie produktov. Čo neposkytol, to bohužiaľ neudávame.

21."Tvar bicykla na obrázku je iný, ako v reáli" alebo "ja chcem bicykel s výrazným sloopingom"

Tvar rámu a detaily v jeho uzloch sa môže líšiť podľa veľkosti rámu (napr.výška hlavovej trubky, počet a poloha podložiek pod predstavcom, otočenie predstavca atď.). Slooping je pochopiteľne  výrazný u malých rámov, preto sú obvykle na fotkách práve takéto veľkosti, vyzerá to dynamicky. Rám správnej veľkosti na daného jazdca (väčší) bude mať samozrejme hornú rámovú trubku rovnejšiu. Tvrdohlavá voľba príliš malého rámu znamená jazdu na príliš vysunutej sedlovke a perspektívne poškodenie sedlovky alebo dokonca uzlu rámu pod sedlovkou.

 22."Vybavenie bicykla je iné ako na obrázku" alebo "ja chcem aby bicykel vyzeral presne ako na obrázku"

Fotografie bicyklov v e-shope sú vždy z predprodukčnej série. Bicykle z výroby sa môžu v drobných detailoch líšiť. Každý výrobca si vyhradzuje právo na zmenu špecifikácie bez predošlého upozornenia.

23."Nedá sa zaradiť najväčší prevodník súčasne vpredu aj vzadu"

Samozrejme, nielen že sa nedá, ale je to zakázané a nemožné! Nemôžete radiť na žiadnom bicykli tzv. krížové prevody, hrozí zničenie reťaze, prehadzovačky aj presmýkača!

24."Neodpovedali ste mi na e-mail"

Skontrolujte si prosím, akú mailovú adresu ste nám udali. Vždy odpovedáme na mail klienta, často do niekoľkých minút, max.do 24h aj cez víkend. Problém zásadne nastáva uvedením nesprávnej adresy klientom a tým, že neprikladá nami požadovaný telefonický kontakt!. Tiež sa stretávame (zriedkavo) s nemožnosťou odoslať mail zákazníkovi, využívajúcemu server, ktorý sa zjavuje na black listoch spoločnosti GOOGLE.

Tiež si prosím ako prvé skontrolujte Vašu spamovú schránku, je možné, že naša odpoveď leží v nej. Tiež Vám odporúčam podpísať sa, často sa zákazníci odvolávajú na predošlú komunikáciu, častokrát z rôznych adries, a následne nie je možné priradiť k nim predchodzie maily.

25."Nedá sa vám dovolať"

Skontrolujte si prosím, či nemáte (akiste omylom) zapnutú funkciu CLIR na Vašom telefóne a vypnite ju. 

26."Vypína sa mi podpora na mojom E-biku"

Skoro vždy súvisí s kombináciou Vašej hmotnosti, charakteru trate, okolitej teploty (pozor obzvlášť v horúcich letných dňoch!) a Vami kladených požiadavkách na Váš e-bike. Priviedli ste svoj e-bike za hranicu jeho technických možností a tepelná poistka dočasne prerušila Vašu podporu motorom. Nechajte pohon prirodzene vychladnúť, reštartujte systém o pokračujte ďalej..