Pred objednaním bicyklov, ktorých dostupnosť nie je udávaná "IHNEĎ K ODBERU", ale "NA OBJEDNÁVKU" je NUTNÉ sa VOPRED informovať o reálnej dostupnosti MAILOM na info@trekbikesbb.sk -LINK NA MODEL, VEĽKOSŤ A VAŠE TEL.ČÍSLO. Ďakujeme za pochopenie. 

Reklamačný poriadok internetového obchodu TREKBIKESBB.SK

stanovujúci reklamačné podmienky medzi obchodníkom a objednávateľom / kupujúcim  (ďalej len "RP")

1. Obchodníkom v internetovom obchode TREKBIKES.sk je TREKBIKES, s.r.o., prevádzka Jilemnického 7, 974 04 Banská Bystrica

2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu/ov alebo služby/služieb).

3. V zmysle platného Občianskeho zákonníka (zákon č 40/1964 Z.z. v znení neskorších zmien) je na každý tovar poskytovaná záruka minimálne 2 roky odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy pri predaji tovaru na súkromnú potrebu alebo je zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom. Dátum spotreby je pri všetkých výrobkoch minimálne 30 dní odo dňa expedície tovaru, v opačnom prípade je kupujúci o kratšej dobe spotreby telefonicky informovaný. Pokiaľ je kupujúci právnická osoba alebo podnikateľ a výrobok kupuje pre podnikateľskú činnosť záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka.

4.Záruka sa vzťahuje na výrobné vady. Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti výrobku, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania alebo používania v rozpore s účelom, na ktorý je daný výrobok určený, nevhodnej, či zanedbanej základnej údržby, nesprávneho zásahu zo strany kupujúceho a podobne. Záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou výrobku, tj. dobou po ktorú pri správnom používaní a ošetrovaní môže vzhľadom ku svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho používania vydržať. Právo zodpovednosti za vady musí byť uplatnené ihneď bez zbytočného odkladu po zistení závady. Prípadné predĺženie pri pokračujúcom užívaní tovaru, môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie výrobku a môže byť dôvodom k zamietnutiu reklamácie.

Pre každý bicykel predaný cez e-shop je byť bezpodmienečne nutné zabezpečiť kupujúcim odborné zloženie a nastavenie bicykla v odbornom autorizovanom servise, čo je platená služba! Tento úkon musí byť potvrdený v záručnom liste, inak vzniknuté závady nebudú považované za záručné. V prípade, že v Návode na použitie či v Záručnom liste, ktoré sú vždy súčasťou dodávky je predpísaná následná /následné/ záručné kontroly a servisné úkony, tieto musia byť tiež prevedené.

Tiež iné súčasti bicyklov a komponenty odporúčame dať si namontovať v špecializovaných servisoch. V prípade, že závada je spôsobená chybnou montážou, reklamácia nebude uznaná z dôvodu neodbornej montáže.

5. Reklamácie sú vybavované podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

6. Pokiaľ máte pochybnosti o správnej funkcii výrobku, prečítajte si najprv sekciu  Obvyklé otázky.

Ak sa na dodanom tovare sa počas záručnej doby vyskytne závada, kontaktujte nás prosím najprv e-mailom a uveďte :

-číslo objednávky

-presný názov tovaru

-úplný popis závady

-vaše meno a kontakt včetne telefónneho čísla

Kontaktujeme vás a pokúsime sa problém vyriešiť telefonicky alebo mailom.

Prosím priložte /zatiaľ naskenovaný/ Záručný list s potvrdením odborného zloženia a požadovanej Záručnej kontroly, prípadne predpísanými následnými prehliadkami (viď.bod č.4.).

Pokiaľ povaha problému toto riešenie neumožní, zabaľte prosím starostlivo tovar a pošlite poštou na adresu :

predajňa TREKBIKES

Jilemnického 7

974 04 Banská Bystrica

Tovar vo vlastnom záujme poistite.

Zásielka musí obsahovať:

-kópiu faktúry + záručný list, ak bol dodaný k tovaru (bez faktúry a záručného listu nie je možné reklamáciu vybaviť)

-všetko súčasti tovaru ako aj príslušenstvo, ktoré bolo dodané spolu s tovarom, ako aj prípadný darček či bonus /ak boli dodané/

-presný popis závady s vašim podpisom, kedy a za akých podmienok sa závada objavila a ako sa prejavuje

-vašu adresu a tel. číslo /kam sa bude po vybavení reklamácia posielať späť/.

Vašu reklamáciu vybavíme okamžite, najneskôr do 30 kalendárnych dní od doručenia reklamovaného tovaru na našu firmu. O vybavení reklamácie vás informujeme e-mailom. Po uznaní a vybavení reklamácie vám tovar zašleme na vami zadanú adresu, prepravné k vám hradí obchodník. V prípade neuznania reklamácie hradí prepravné zákazník formou dobierky.

7. Obchodník nepreberá vrátený tovar prostredníctvom dobierkovej služby. Kupujúci v prípade vrátenia tovaru je povinný zaslať tovar zasielateľskou spoločnosťou. Tovar vám odporúčame poistiť.

8. V prípade splnenia podmienok pre vrátenie tovaru bude kupujúcemu vrátená celá suma, ktorú za tovar zaplatil. Po dohode môže byť navrátenie sumy uskutočnené formou výmeny za iný tovar v zodpovedajúcej hodnote, ktorý bude zaslaný buď s ďalšou objednávkou zákazníka alebo samostatne.

9. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, pokiaľ možno v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu a faktúry predávajúcemu. Pri uplatnení záruky sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste, prípadne kontaktuje predávajúceho pre spresnenie uplatnenia reklamácie.

10. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, hlavne v rozpore s Návodom na použitie.

11. Všetky záručné opravy uplatnené právom sú bezplatné.

12.Obchodník týmto informuje kupujúceho o platforme internetového systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni Európskej únie, ktorá sa nachádza na adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr.

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/najcastejsie-otazky-spotrebitelov

Kupujúci je oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, pričom používateľ služby je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Kupujúci pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim a obchodníkom vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy, resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, by mala presahovať sumu 20 eur (v opačnom prípade môže subjekt alternatívneho riešenia sporu žiadosť odmietnuť). Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od kupujúceho poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.

Tento RP je platný od 1.7.2024 a plne nahrádza predchádzajúci RP. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť RP aj bez predchádzajúceho upozornenia.